مرکز آموزش عالی شهید بهشتی اقلید

کتر روشندل در نشست تخصصی کارورزی دانشگاه فرهنگیان:
کارورزی نقطه عطف برنامه تربیت معلم که بدون آن هنر معلمی شکل نمی گیرد

کتر روشندل در نشست تخصصی کارورزی دانشگاه فرهنگیان:

کارورزی نقطه عطف برنامه تربیت معلم که بدون آن هنر معلمی شکل نمی گیرد

دکتر روشندل در نشست تخصصی کارورزی دانشگاه فرهنگیان:  کارورزی نقطه عطف برنامه تربیت معلم که بدون آن هنر معلمی شکل نمی گیرد

 

دکتر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در نشست تخصصی کارورزی دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه کارورزی فصل مهم تربیت معلم است، گفت: نقطه عطف و قلب تپنده برنامه تربیت معلم است که بدون آن هنر معلمی شکل نمی گیرد.

وی معلمی را هنر و هنر برتر از آن را تربیت معلم دانست و افزود: این هنر در کارورزی شکل می گیرد و تکمیل می شود، بدون آن فن تدریس و برقراری ارتباط و تعامل انجام می گیرد.

دکتر روشندل ادامه داد: بر این باورم که کارورزی هم وزن با کل برنامه های تربیت معلم است؛ فصل اول انتقال دانش به دانشجومعلم و جایی که باید هنر معلمی با تمام پیچیدگی کسب شود عرصه کارورزی است.

وی با بیان اینکه کارورزی معلمی آنچنان که باید در نظام تعلیم و تربیت مورد اهمیت و توجه نیست، گفت: این حوزه بسیار پر اهمیت است چراکه با روح حساس و لطیف دانش آموز سرکار دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با اشاره به مشکلات ساختاری و محتوایی کارورزی در دانشگاه، اظهار کرد: کارکرد از ساختار برمی خیزد و بدون ساختار مناسب انتظار کارکرد صحیح نمی توان داشت.

وی از تقویت ساختار کارورزی با حضور کارشناسان این حوزه و تشکیل کمیته های کارورزی در ساختارهای گروه های آموزشی با مسئولیت مدیر گروه خبر داد.

دکتر روشندل از تدوین منابع بومی کارورزی منطبق بر سند تحول بنیادین گفت و ادامه داد: همچنین آسیب شناسی برنامه های کارورزی با حضور علاقه مندان این عرصه و تشکیل اتاق فکر انجام گرفته است.

وی بر اهمیت ارتباط با مدارس و ایجاد مدارس وابسته به دانشگاه فرهنگیان تاکید و اظهار کرد: مدارس وابسته بهترین عرصه برای تحقیقات تربیت معلم و تعلیم و تربیت و میدانی برای انجام کارورزی بدون دغدغه خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، گفت: بدون حرکت مناسب و هماهنگ مثل مدارس، استاد راهنما و دانشگاه فرهنگیان نمی توان انتظار کارورزی فاخر داشته باشیم.

وی از امتیاز ویژه برای استادان کارورزی در ترفیع، ارتقاء و تبدیل وضعیت خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با تبادل نظر، گفتگو و انتقال تجارب در کارگاه ها و پنل های این دوره بتوانیم طرحی نو برای کارورزی داشته و به الگویی مناسب در حوزه محتوا و ساختار آن برسیم.